Bli yogalärare – förbättra din känsla på planen!

Som fotbollsspelare ska kroppen vara i topptrim! Timmar på gymmet, konditionsträning tills man får blodsmak i munnen och tekniska övningar tills alla moment sitter. Men något fattas, en fotbollspelare behöver även vara smidig. För att bli det kan man se bort från de traditionella fotbollsområdena.

Yoga ger inte bara en balanserad kropp och själ, det ger även en smidighet som kan vara svår att få på andra håll.  Som fotbollsspelare är det ofta så att skador kan undvikas genom att arbeta förebyggande. Att just arbeta med sin smidighet är en nyckel till att kunna spela och vara så skadefri som möjligt.

Som fotbollspelare är man dessutom fostrad i föreningslivet. Man har, sedan barnsben, fått se hur tränare och ledare ger sitt allt för klubben och hur de bekräftas genom den respons de får. Det är något magiskt i att få dela sin kunskap med andra.

Dessa två områden kombineras perfekt i att utbilda sig till yogalärare. Man arbetar på sin smidighet samtidigt som man förvärvar en färdighet som man kan förmedla till andra. Att gå en yogalararutbildning är en investering i dig själv och i din klubb som kommer många till nytta. Vårda din egen kropp samtidigt som du lär ut andra att göra samma sak.