Var du ska leta efter kärlek: Singelguiden

Det kan vara svårt när man söker kärlek. Du kanske har vänner och familj som ger dig alla möjliga råd om var du kan hitta den där speciella personen, men hur vet du vem du ska lyssna på? Ska du lita på din moster som säger att nätdejting är rätt väg att gå? Eller din kollega som insisterar på att du borde gå ut på klubbar oftare? Vi har sammanställt en guide om var du ska leta efter kärlek, baserad på vetenskaplig forskning! Så oavsett om du letar efter kärlek på helt fel ställen, eller om du bara behöver lite vägledning, kan du läsa vidare för att få våra experttips.

Online dating har blivit alltmer populärt under de senaste åren, och det finns goda skäl till det. En studie från University of Rochester visade att det var 25 % mer sannolikt att de som dejtade på nätet skulle hitta en varaktig kärlek än de som inte dejtade på nätet. Så om du letar efter ett långsiktigt förhållande är det definitivt värt att ge det ett försök. Om du vill hitta kärleken online kan du kolla in citizen21, de har ett hav av alternativ!

Ett annat bra ställe att leta efter kärlek är genom dina hobbies och intressen. Att göra saker som du tycker om gör dig inte bara lyckligare, utan gör dig också mer attraktiv för potentiella partners. Om du brinner för något är chansen stor att andra människor också gör det! Och enligt en studie från University of Pennsylvania är det mer sannolikt att människor som har gemensamma intressen har framgångsrika relationer.

Så om du kämparatt hitta kärleken, misströsta inte! Det finns många ställen att leta på – du behöver bara veta var du ska leta. Och med våra expertråd hittar du säkert den perfekta matchningen på nolltid.

Nätdejting har blivit alltmer populärt de senaste åren, och det finns goda skäl till det. En studie från University of Rochester visade att de som dejtade på nätet hade 25 % högre sannolikhet att hitta varaktig kärlek än de som inte dejtade på nätet. Så om du letar efter ett långsiktigt förhållande är det definitivt värt att ge det ett försök.